måndag 25 mars 2013

Bra träning!

Jag har haft några riktigt lyckade apporteringsträningar med hundarna i det sista, riktigt nöjd är jag med cocker råttorna!
Jag har fokuserat på långa apporter som gärna försvinner ner i någon sänka eller bakom en kulle. Syftet är att hundarna ska lösa det hela själva, inte få någon hjälp av mej som förare. Beck har tendens att leta lite själv, sen stannar han och vill ha hjälp av mej. Det gillar jag inte hos en jakthund men med ökat självförtroende och träning så har det blivit riktigt bra.
Snus löser sina uppgifter fint och han behöver få lite mer utmaningar men först ska vi träna in lite olika tecken och kommandon. Snus älskar att träna och kan hålla på hur mycket som helst!
Lilla Gissa-Pissa får oxå apportera lite, ibland får hon en kastad dummy som försvinner i något högt gräs och så får hon slita lite för att hitta den. Ibland får hon sitta medans jag gömmer en dummy och så får hon leta reda på den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar