söndag 8 december 2013

Jaktspanielklubbens Mästerskap 2013

Jag hade anmält Beck till JSK's Mästerskap, var inte jätteinspirerad då det varit en lång och tuff höst - men det är ju nåt speciellt med ett mästerskap ändå!
Mästerskapet gick på Svenstorps Slotts marker och det är andra gången jag gick på jaktprov där. Jag var först ut och gick ett kort släpp men Beck jagade jättefint och domaren var nöjd med det. Fick två apporter, en som jag fick dirigera ut honom på och så en som trillade väldigt nära honom i en vass. Jag fick ta i med rösten för att hålla honom still, såg hur det ryckte i kroppen på honom. Så där på slutet av säsongen blev han tyvärr väldigt het på sånt som faller, jag har inte riktigt hängt med på lydnadsfronten där. I andra släppet fick jag börja med att dirigera ut honom på en fasan som landat bland en massa nedfallna träd längs en å, det fixade han bra. Fick sedan jaga en bit och vi hade fasaner som sprang framför oss, Beck blev väldigt het och var inte så lydig som jag hade önskat. Stötte en fågel som landade mycket nära honom, jag kunde såklart inte hålla käft utan ropade "sitt" ! Jag känner min hund, han hade knallat annars...
Hursomhelst så räckte det till en andra placering och det var jag hur nöjd som helst med!


Foto: Hans Sjöblom
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar