tisdag 24 juli 2012

Skytte, valpar och packning...

Ni som läser min blogg kommer att bli uttråkade snart... Det mesta handlar om packning av huset nuförtiden. Det tar sin tid att packa, sortera och fundera ut vad man vill ha kvar. Det som inte ska vara kvar - ska det kastas eller hamna på loppis? Tråkigt att kasta bara för att jag inte vill ha det när det är fräscha grejor som kan användas av andra.

Idag tog jag i alla fall en paus i flyttbestyren och åkte till skjutbanan. Sköt 125 skott och med riktigt bra resultat. Det är i alla fall mycket bättre än förut och det är inte fy skam! Det är kul med skyttet nu, har fått hjälp med tekniken och om det går dåligt så klarar jag att rätta till det och skjuta bättre igen. Men det är lång väg kvar innan jag är någon bra skytt.

Idag har många timmar gått till planering och organisering av valpköpet och transporten från England och hit. En mycket trevlig och engagerad uppfödare gör att det går riktigt bra. Uppfödaren har aldrig exporterat förut och det är många krokiga vägar innan allt klaffar. I morgon skickas ansökan till Jordbruksverket och så är det bara att vänta tills uppfödaren gjort sitt val...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar