lördag 18 januari 2014

The Cocker Spaniel Championship

Så var dagen här, jag skulle resa till Dumfries i Skottland och se på årets Cocker Mästerskap! Reste tillsammans med min gode väninna Kjersti från Norge och så Tore & Anine. Kjersti och Anine mötte jag på flygplatsen i Oslo och den snälla Tore stod med bilen färdig och väntade på oss på flygplatsen i Edinburgh.

Själva mästerskapet började på onsdag den 15 och vi fick möjlighet att se en hel del hundar på nära håll. Jag hade inga möjligheter att fotografera men det kommer ju en officiell DVD och den ser jag fram emot!

Dag två, torsdag den 16, började bra men så hände nåt... En man i publiken fick hjärtstillestånd och föll i hop mitt ute på leriga åkern. Efter en timme med intensiv återupplivning, det kom både ambulans och helikopter så fick man tyvärr ge upp. Mästerskapet avbröts och skulle fortsätta dagen efter. Vi hade bokat flygresa dagen hem och trots intensivt sökande på internet lyckades vi inte hitta några rimliga alternativ att komma oss hem en dag senare. Detta är sånt som händer, inget man kan göra nåt åt! Vi hade ändå en mycket trevlig resa och jag hoppas det kan bli en tradition.




Vårt hotellrum. Både varmt, torrt, värme på badet, varmt vatten och tro det eller ej - bra tryck på vattnet!
Mycket ovanligt på de Brittiska öarna...


Kjersti poserar


Baren på hotellet var så engelsk, supermysig!
Slitna Chesterfield soffor och öppen spis. Här samlades alla på kvällarna och vi fick möjlighet att prata med deltagarna och domarna. Flera av domarna har jag mött på jaktprov i Sverige och de kände igen oss.


Queensberry Estate


Slottet


Parken på Queensberry


Slottsparken


Uppfarten till slottet



Det regnade en hel del så vi var väl inpackade i regnkläder


En dansk bekant, Ole Madsen från Bornholm


Vårt eminenta ressällskap, Tore och Anine Imset


Hotellet, Friars Carse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar