fredag 18 oktober 2013

Jaktprov på Toppe Ladugård 13/10

Årets första jaktprov ägde rum på Toppe Ladugård i Skåne. Christina Hansson och Ole Madsen från Danmark dömde. Ole dömde Beck på hans första vinnarklass prov förra året och då fick han ett Diplom, han gick ner väldigt i tempo i andra släppet men skötte sej bra för övrigt.

Denna lördagen började det med en öppenklass, här var det en cocker- och en springerklass.
Snus debuterade i jaktprovssammanhang och gjorde ett godkänt arbete, fick en 4e placering. Han var lite bekymrad för allt folk runt omkring och stannade och glodde lite väl mycket. Ibland jagade han på riktigt fint men det var lite väl segt för min smak. Jag vet att han kan bättre...

Beck startade i vinnarklassen, här var det blandat med cocker och springer. Stentuff konkurrens med otroligt många bra springrar, bla en hel del från Danmark. Beck och jag klarade oss genom två släpp utan några större problem, i det andra släppet fick han en lång vattenapport och satt sedan kvar efter en stöt när parhunden knallade. Vi knep en tredje placering efter två springrar från Danmark och jag var så himla glad för det!

Mer info om priser och provet finns på Jaktspanielklubbens hemsida

Lite bilder, fotat av Hans Sjöblom


På väg hem med vattenapporten


Snygg avlämning, jag kunde se på Beck att han hade lite bråttom in -
hade fulla öronen med vatten och ville gärna ruska sej...


Domaren Ole Madsen och bakom en nöjd Maria som kan koppla efter ett lyckat första släpp


Christina Hansson och Ole Madsen, ett trevligt och duktigt domarpar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar